Patříte i vy mezi ty, které o své snaze o zhubnutí mohou napsat román? A patříte k těm šťastným, které se navzdory zdánlivému neúspěchu, naučili minimálně jednu, ale o to podstatnější, lekci? Hovoříme nyní o pravidle “přijmout – vydat”. Nemá to však nic společného s tím, kolik jíte, nebo jaké cviky spálí nejvíce kalorií, či jako jíst méně cukru …

Ta nejdůležitější a možná i najneočakávanejšia lekce, kterou jste se mohli naučit, je maximalizovat množství potěšení, které v životě máte. Může to snést bezvýznamně a neopodstatněně, pokud jde o hubnutí. Nyní vám ale vysvětlíme, proč jde o jednu z nejdůležitějších věcí, které pro sebe můžete udělat, pokud chcete zhubnout.

Když si vyberete svou úplně první knihu o dietách, nebo se vydáte na první sezení u odborníků na stravování, váš náhled na život se okamžitě změní. Místo toho, abyste se zaměřili na toho zlatého kluka u vás v práci, nebo na vaši snahu o zlepšení fotografických dovedností, budete utrácet svůj čas a energii na počítání kalorií, vážení potravin a plánování tréninků.

Jsou zde ale dva základní problémy. Pokud se váš mozek zabývá myšlenkami na jídlo, nemůžete se zaměřovat na jiné, podstatnější věci ve vašem životě. Váš život se tedy neodvratně stane nezáživným a nudným a skončíte s pocitem, že vlastně vůbec “nežijete”. Dieta vás dostane do úpadku mysli. Neustále si budete říkat, že nemůžete mít to, co skutečně chcete a takové myšlenky se mohou vkrást i do zbytku vašeho života. Začnete žít způsobem, kdy se budete cítit nespokojeně a bez kousku radosti. Bude to ve vás vřít a velmi snadno se to může zvrhnout nesprávným směrem. Pokud se jídlo stane vaším primárním zdrojem štěstí, začnete více jíst.

Přesně takto se mnozí lidé cítí po letech, dokonce desetiletích, strávených na horské dráze s názvem “hubnutí”.

Abyste tedy prolomili tento začarovaný kruh frustrace, deprese, nudy a jídlu, musíte do svého života zapojit více “nepotravinářských” radostí. Čím více štěstí a radosti vám bude každý jeden moment v životě poskytovat, tím méně se budete obracet na jídlo, abyste zažili okamžiky štěstí. Stanovit si priority štěstí ovlivní i váš vztah k jídlu.

Zabere to trochu času, než se naučíte nahlížet na každý moment v životě z té hezčí perspektivy. No s postupem času se z jídla stane pouze jeden z radostných aspektů ve vašem životě. Ne ten jediný pozitivní aspekt.

Zde je několik tipů, jak do svého každodenního života přidat více radosti a štěstí:

1 Zamyslete se, co vás dělalo šťastnou, když jste byli dítě

Byli jste ráda venku? Byli jste spíše na umění a ruční práce? Hrála jste se ráda s matčiným makeupem? Když se v myšlenkách vrátíte zpět v čase, můžete nahlédnout do svého nitra, do vzpomínek, které jsou dnes překryty jídlem a dietami. Začněte zde, zjistěte, co si pamatujete a zamyslete se, jak byste mohli více z těchto činností zařadit do svého současného života.

2 Zeptejte se sama sebe tak často, jak je to jen možné: “co mohu hned teď udělat, aby byla tato chvíle ještě šťastnější?”

Můžete to aplikovat i na tu najvšednejšiu roli. Pokud perete, jak si to můžete zpříjemnit? Možná stačí, když si obujete své nejoblíbenější pantofle. Nebo si pustíte při věšení prádla jazz. Během ranní cesty do práce si můžete poslechnout audioknihu. A když se posadíte k jídlu? Jak si můžete tento moment okrášlit a maximalizovat potěšení? Svíčky, pěkné prostírání a hudba, to by mohla být ta správná cesta.

3 Na každý den si do kalendáře přidejte “zábavu”

Pokud jste se vydali na cestu životem s úsměvem na rtech, vytvořte si kategorii “zábava”. Zapište si ji vždy například jasnou zelenou a dbejte na to, abyste každý den měli v kalendáři nějakou zelenou aktivitu. Ať už půjde o setkání s přáteli, procházku v parku ráno před prací nebo večerní prohlížení výkladů, naplánování relaxačního obědu uprostřed hektického dne, vždy si něco vymyslete.

A víte co? Je dobře možné, že čím radostnější a zábavnější bude váš každodenní život, tím více se vám podaří zhubnout. S naprostou samozřejmostí, bez stresu, drilu a plánování.