Pokud se cítíte být na dně a vyšťavený, dát si dobré jídlo vypadá jako dobrá volba. Ale akorát tak svému tělu škodíte. Stresové jedení je vážná věc, která ovlivňuje naši schopnost zhubnout a udržet si novou hmotnost.

1 Zapamatujte si, vše máte pod kontrolou

Pokud máte pocit, že se vám kontrola nad stravováním vymyká z rukou, nemusíte ho mít. Vy jste jediná osoba, která může tento problém změnit. Vy znáte své sklony k hledání útěchy v podobě rychlého občerstvení nebo sladkostí. Pokud si uvědomíte toto, je to první krok s opětovnému převzetí kontroly.

2 Přestaňte bezmyšlenkovitě jíst, když díváte televizi

Probrat se z jemného oparu a zjistit, že jste sešrotováno balík chipsů, není ten nejlepší pocit na světě. Pokud jde u vás doma sledování televize a mlsání ruku v ruce, změňte to. Pokud se neumíte vzdát občerstvení před telkou, aspoň si vyberte něco čisté a zdravé.

3 Zapisujte si, co všechno jíte

Dělat si zápisky o jídle může znít namáhavě, ale po jednom, dvou dnech pochopíte, jaké to má výhody. Pokud si sepíšete, co jste jedli, začnete přebírat odpovědnost za to, co si pouštíte do těla. Pokud si uvědomíte, že jste vlastně hodiny jedli drobnosti s prázdnou výživnou hodnotou, bude se vám takové mlsání jednodušší hobluje.

4 Vyžeňte problémové jídlo z domu

Pokud nemáte natolik pevnou vůli, abyste nezdravému jídlu řekli ne, když ho vidíte, je načase dát mu sbohem. Pokud viníka eliminujete, lépe se vám zkres bezmyšlenkovité domácí vyjídání. Sáhněte raději po něčem zdravějším a lepším.

5 Upřímně se sám sebe zeptejte: „Jsem hladový?“

Zdá se to být velmi jednoduché, ale tyto dvě slova udělají velmi velký rozdíl. Než vyložíte jídlo zcela bez rozmýšlení, zeptejte se sám sebe tuto jednoduchou otázku. Pomůže vám to uvědomit si, kdy jste skutečně hladový a kdy se jen snažíte vyplnit emocionální nebo fyzickou prázdnotu.