Kolik z nás se po nocích toulají po bytě a hledají něco dobrého na zub? Stalo se to určitě každému alespoň jednou za život. Pokud je mezi jednotlivými jídly příliš velká přestávka, krevní cukr klesne a najednou pociťujeme chuť na něco dobré, ale povětšinou nezdravé. Pokud nezvolíme správně, nahromadil si v těle odpad a budeme samozřejmě přibírat . Některá jídla také mohou působit jako stimulanty a tedy narušovat spánek (přečtěte si, které jsou hlavní důvody bránící v spánku ). Pokud máte chuť na něco sladkého a už je skutečně pozdní večer, nemusíte se vzdát choutek, stačí zvolit zdravé sladkosti …

Zdravý jahodový koktejl

Pokud máte chuť na něco sladkého na pití, mohl by být jahodový mléčný koktejl správnou volbou. Smíchejte kefír, jahody a med a do hladka rozmixujte. Tento jahodový koktejl je plný proteinů a probiotik, které podporují trávení.

Jablko s arašídovým máslem

K jablkům se dobře hodí arašídové máslo. Jablka vám poskytnou ten správný pocit, že cosi zakousne, měkké arašídové máslo zase uspokojí chuť na sladké. Navíc si touto kombinací rychle naplníte žaludek, takže už nebudete hledat nic další.

Mrkev

Dát si dvě tři mrkve jako zdravé sladkosti? Proč ne? Mrkev je zdravá, křupavá a úžasně výživná. Neobsahuje žádný tuk, takže si ji můžete dopřát bez jakýchkoliv výčitek. Jednoduše si oloupejte několik mrkví a snězte je. Pokud hledáte něco více syté, můžete si mrkev nastrouhat a zalít olivovým olejem. Přidejte ještě cibuli a rajčata, případně i hlávkový salát a dresink (domácí) a máte salát jako vyšitý.

Tmavá čokoláda

Můžete se už předem zásobit čokoládovými tyčinkami z obchodů ze zdravé výživy – jsou veganské, bezlepkové, organické, se 70% kakaa … ale ve stavu nouze stačí obyčejná hořká či dokonce varovat čokoláda … Hořká čokoláda uspokojí pozdě v noci chutě na sladké a zároveň poskytne mohutnou dávku antioxidantů, které mohou snížit krevní tlak a zlepšují stav cév.

Ořechy na zakousnutí

Pokud se snažíte večer vyhýbat cukru a chcete raději zvolit cosi zdravější, nich naberte mezi ořechy ( ořechy jsou velmi dobré na hubnutí ). Případně zkuste smetanu, tvaroh nebo modrý sýr a hrozny … Na talíř si naložte hrst ořechů. Na ně dejte tvaroh nebo smetanu, či modrý sýr a nakonec ještě celé nebo rozkrájené hrozny. Takový obložený talíř vám dodá potřebné živiny, ale šetří na uhlohydráty. Proto ho lze zařadit mezi zdravé sladkosti.

Banánová zmrzlina

Pokud máte pozdě večer chuť na zmrzlinu, je právě toto zdravá volba. V mrazáku můžete mít vždy nachystané na kolečka nakrájené banány. Pokud tušíte, že pozdě večer budete mít chuť na něco dobrého, jednoduše je přeložíte na 30 minut až hodinu do chladničky. Když vás pak přepadne chuť na sladké, rozmixujte natáté banány do hladka, přímo do pěny. Aby z toho byla zmrzlina, dejte směs na další dvě hodiny do mrazáku … pokud už nevydržíte, dejte si je jakmile chlazenou banánovou pěnu.

Zeleninová rolka

Pokud máte po ruce arabský chléb či jiný plochý chléb, můžete jej změnit na zdravou zeleninovou rolku. Jednoduše chléb rozložte, natřete ho majonézou, kečupem či pomazánkovým sýrem. Spartě zeleninu podle chuti, případně, pokud máte v lednici nějaký zeleninový salát, použijte ho. Srolujte a zeleninová rolka je hotová. Ano, zelenina není přesně to, co si představíte, když řekneme zdravé sladkosti, ale pozdě večer svůj účel určitě splní.

Jogurt s granátovým jablkem

Řecký jogurt poskytuje velké množství živin a je dobrou volbou. Obzvláště, pokud se snažíte zhubnout. Pomáhá uklidnit žaludek, takže vám nehrozí, že byste se vzbudili s pálením žáhy či žaludečními problémy. Právě naopak, v noci si po něm dobře odpočinete . Jako bonus vám semínka nabídnou trpkou chuť jednoho z nejmocnějších antioxidantů světa. Smíchejte tedy řecký jogurt a semínka z granátového jablka a vychutnejte si svou noční pamlsek.

Rychlá omeleta

Pokud máte chuť na něco dobrého, ale tentokrát ne sladké, udělejte si omeletu. Dejte nepřilnavou pánev na střední oheň a když se rozehřeje, přidejte 2 polévkové lžíce olivového oleje. Rozbijte jedno vejce (věděli jste, že vajíčka se používají také ke zmírnění vrásek ?). Chvíli povařte, pak přidejte sůl, mletou chilli papriku, cibuli, pokud chcete. Na vrch přidejte koriandr. Vypněte oheň a rychlá omeleta je hotová.