Na co nezapomenout při zřizování kanceláře?

0 Shares
0
0
0

Jste šéfem či šéfkou firmy, kterému záleží na tom, aby měli jeho zaměstnanci stylové kanceláře? Pokud se vám nelíbí staré kancelářské skříně či ošoupané policové regály, možná je nejvyšší čas je vyměnit. Někdy nezáleží ani tak na kancelářském nábytku jako na jeho rozmístění. Správně zorganizovaná pracovna totiž může zvýšit pracovní výkon. Rozhodli jsme se vás inspirovat několika tipy, abyste v práci rádi trávili čas vy i váš tým.




Při zařizování či renovacích pracovních prostorů je důležité myslet na to, že konečný obraz bude mít vliv i na to, jak bude vaše firma fungovat ve svém nitru, ale i na to, jak ji budou vnímat lidé zvenčí – vaše návštěvy, klienti, i ti potenciální. Mnozí se dodnes spoléhají na první dojem.

Než se do toho pustíte, odpovězte si na pár důležitých otázek. Například, jaká je vaše firma? Mladá reklamní agentura nebo již etablovaná právnická společnost? Jaký je věkový průměr vašich zaměstnanců? Při zařizování zvažte i velikost, tvar či účel dané místnosti – preferujete uzavřené kanceláře či openspace? Tomu přizpůsobte styl prostor.

Důležitým faktorem je i dispozice pracoviště. Zařízení je totiž třeba přizpůsobit velikosti, tvaru, účelu místnosti i počtu lidí, kteří budou kancelář využívat. Moderní součástí pracovišť jsou dnes už i odpočinkové místnosti. V práci trávíme podstatnou část dne, je proto důležité, abychom se v ní cítili příjemně.

Doplňky a detaily jsou důležité, nepodceňte jejich výběr

Nábytek v kanceláři je samozřejmě prioritou, měl by být funkční a především z kvalitních materiálů, nebojte se proto investovat do dřevin či opracovaného kovu. Je to investice do budoucnosti.

Zapomenout byste však při zařizování kanceláří neměli ani na dílenské skříněpolicové vozíky a jiné úložné prostory pro písemné dokumenty či osobní věci vás a vašich zaměstnanců. Ty udrží pořádek na pracovišti a zároveň dodají pocit soukromí. Nábytek však umístěte tak, aby zůstaly zachovány přirozené komunikační a konferenční zóny, nikdo by neměl mít pocit, že je ze skupiny vyčleněn. To platí zejména pro openspace.

Pocitu odměřenosti v prostoru se vyhnete i příjemnými obrazy s motivačními citáty, symboly přírody či bílými tabulemi, na kterých si spolu se svým týmem můžete nechávat vzkazy či dělat pracovní plány.




Flipcharty poslouží i jako vhodný brainstormingový materiál. Odpadkové koše a kontejnery skryté pod pracovními stoly, které nevidí nikdo kromě toho, komu pracovní stůl patří, mohou být v šílených barvách a tvarech. Použijte je jako interní vtip, při každém zbavování se odpadu se tak můžete zasmát vy i vaši kolegové.

Vhodnými stylovými doplňky v kancelářích i v jednacích místnostech jsou konferenční židle a stolky pro neformální uvítací rozhovory a krátké pauzy. Vhodné jsou i do relax zóny, ty jsou dnes součástí téměř každého pracovního prostoru. Pokud pracujete v uzavřených kancelářích, určitě si neformální sezení zřiďte. Tam si alespoň na chvíli odpočinete od počítače a v klidu vypijete šálek kávy.

Nezapomeňte ani na zeleň. Kousek přírody uvolňuje mysl.

0 Shares
Obsah pro tebe