Víte jaká je Vaše ideální váha a co toto číslo ve skutečnosti znamená? Je zde Váš věk. Vaše narozeniny. Vaše telefonní číslo. A pak je tu to číslo, které číhá ve vaší hlavě už léta: ideální hmotnost. Pokud jste na tom podobně jako většina žen, tyto dvě číslice máte v mozku téměř vytetované, snadno si na ně vzpomenete ve chvíli, kdy jsou Vám těsné džíny nebo si stoupnete na váhu. Ale jak se tam vůbec dostali? A co vůbec znamenají? Odborníci tvrdí, že neznamenají mnoho.

„Nevím, o tom, že by ztráta 5 kilogramů měla nějaké přínosy pro zdraví pokud máte zdravou váhu,“ říká fitness expert. „Jednou se s tím musíte smířit.“ (Samozřejmě, pokud máte nadváhu, ztráta 5 kilogramů s sebou přináší mnoho zdravotních benefitů.)

Mnoho žen má představu o „ideální“ váze o které si myslí, že se při ní budou cítit nejlépe. I když jsou zdravé a mají zdravé BMI, i přesto cítí tlak ohledně hmotnosti, který může mít dopad na celý jejich život.

Odborníci tvrdí, že jsme často zafixování na cílovou hmotnost, řekněme 55 kilo, pokud vážíte 60, aniž jsme vlastně věděli proč. Je možné, že jste tolik vážili v pubertě nebo jako dvacátnice a v té době jste se cítili pohodlně. Nebo to může být něco, co Vám jednou řekl doktor a od té doby se této myšlenky nemůžete zbavit. Je ale možné, že nestojí za to tolik se kvůli tomu trápit.

Pokud jste posedlí tím abyste trochu zhubli, tady je návod, jak odvrátit svou pozornost od tohoto čísla a začali se soustředit na důležitější věci, například všechno ostatní v životě.

Zeptejte se sami sebe proč. Jaké jsou Vaše cíle? O co Vám ve skutečnosti jde? Pokud Vaše ideální váha je číslo, o které se snažíte po celá desetiletí, protože jste tolik vážili ve škole nebo na svatbě, zeptejte se sami sebe, co je důležitější, znovu dosáhnout toto číslo, nebo to, jak se cítíte den co den? Připomeňte si důležitost zdravé rovnováhy mezi prací, životem a obavami jako je dieta a cvičení.

Vyberte si nové číslo. Dokonce se nezastavte pouze při jednom. Váš individuální rozsah zdravé hmotnosti určuje několik faktorů jako například rozložení tělesného tuku, velikosti kostí, svalová struktura, BMI a obvod pasu. Registrovaný dietolog může správně posoudit celkovou rovnováhu Vašeho těla a to, zda jej opravdu potřebujete ztratit pár kilo, potřebujete pomoci s nastavením více vhodných cílů.

Skončete s přísnými dietami. Za přibírání na váze není zodpovědné žádné jedno konkrétní jídlo. Přesto mnoho žen se přidržuje krátkého seznamu přijatelných jídel, což může být kontraproduktivní. Člověk na dietě ze své stravy může vyloučit například cukry a myslet si, že by proto neměl jíst pomeranče, říká dietolog. Samozřejmě, že byste měli jíst pomeranče! Je to o přidaném cukru ve zpracovaných potravinách a nápojích.

Nežijte v tělocvičně. Pokud dřete na eliptickém trenažéru s nadšením vězně, kterého jdou hodit do moře, udělejte změnu. Nechcete se stát posedlý Vašim cvičením. Pokud stále jen běhavý, zkuste jógu nebo na kole. Určete si zdravé množství času, který chcete věnovat cvičení během jednoho týdne a držte se svého plánu.

Zaměřte se na tvarování těla. Tajemstvím dlouhodobého posílení metabolismu jsou svaly. Zapomeňte na těch 5 kilogramů a zaměřte se na vytvarování si těla. Pokud se začnete soustředit na to, abyste byli zdravá, fit a měli vytvarované tělo, na pěti kilogramech nebude záležet. To bude pak ta Vaše ideální váha!