Jak usnout za 60 sekund?

Jak usnout za 60 sekund?

Máte večer co večer problém usnout? Měli byste zkusit metodu, která se nazývá dýchací technika 4-7-8. Tato dýchací technika slibuje, že usnete za 60 sekund. Zní to dobře, ne?

Dýchací technika vychází z toho, že dýcháte podle schématu 4, 7, 8. Z toho vyplývá i název “dýchací technika 4-7-8”. Je velmi zajímavé, že se takto plíce lépe naplní kyslíkem a zároveň se zklidní mysl.

Někteří lidé mají problém usnout. Můžeme to připsat nevhodné večeři, příliš mnoho obrazovkám a světlu kolem postele a samozřejmě stresu. Je neuvěřitelně složité za takových podmínek vypnout mozek a dát mu na noc přestávku.

Co to tedy je, metoda 4, 7, 8, nebo jinak řečeno, dýchací technika 4-7-8?

Tuto metodu vytvořil stomatolog (Andrew Weil), který se zabýval meditací, dýcháním a možností neutralizovat stres. Je to velmi jednoduché. Postup je následující. Nádech nosem (4 sekundy), zadržení dechu (7 sekund) a výdech ústy (8 sekund). Takto se sníží tep srdce a zároveň se v mozku uvolní chemikálie, které působí na člověka uklidňujícím dojmem.

Pokud jste skeptický, vyzkoušejte to. Někteří lidé usnou už po třech opakováních, takže problém usnout je do minuty vyřešen.

Tato dýchací technika není dobrá pouze při usínání. V okamžiku, než člověk začne pociťovat stres, z endokrinního systému se začíná vylučovat adrenalin. Tím se zvýší tep srdce a člověk se začne cítit nervózně a nepříjemně. Tento stav ho nutí dýchat rychle a povrchně. Pokud ale použijete tuto metodu dýchání, neutralizujete přirozený vliv adrenalinu na vaše tělo, takže ho vlastně donutíte zpomalit srdeční tep. Zpočátku se můžete cítit trochu nesví. Po chvíli ale zaznamenáte, jak se srdeční tep zpomaluje a vaše mysl pročišťuje. Tak proč to nezkusit hned dnes večer?