Jak se vyhnout dehydrataci?

Jak se vyhnout dehydrataci?

Určitě není třeba dehydrataci blíže představovat – tento pojem zná každý z nás a osobní zkušenosti s dehydratací je třeba se raději vyhýbat. Dostatečný příjem tekutin zabrání zdravotním problémům a tělo dobře osvěží. Kromě toho, dostatek vody zmírní i bolesti hlavy.

Extra voda

Nechutná vám čistá neslazená minerálka a už vůbec nemáte chuť na obyčejnou vodu z vodovodu? Ochuťte si vodu čerstvými jahodami, mandarinkami, kolečkem pomeranče nebo kouskem červeného grepu. Vhodná je také broskev nakrájená na kousky a jen tak vhozena do vody.

Do svého pitného režimu byste měli zařadit i kokosovou vodu, ale pozor – jen přírodní, bez sladidel. Ideální je koupit několik celých kokosových ořechů a z nich popíjet vodu, která je bohatá například i na draslík a zároveň má málo kalorií.

I v zelenině a ovoci je voda

Vodu svému tělu dodáváte i ovocem a zeleninou, i když samozřejmě méně, než kdybyste si dali sklenici vody, ale i tak je to lepší, než nedodávat tělu vodu vůbec. Dejte si na talíř například jahody, které vás zároveň i osvěží a dodají vitamin C. Super je salátová okurka a červený meloun. Samozřejmostí by měly být citrusy a co se týče zeleniny, zkuste kořenovou zeleninu, jakou je celer – ten kromě slušného množství vody tělu nabízí i vlákninu a cenný vitamín K.

Smartphone si pamatuje

Výmluva, že zapomínáte pít, už není dost dobrá ve světě plném smartphonů. Stáhněte si appky (a je jich více, tak můžete vybírat), která vás na pití vody jednoduše upozorní během dne. Tyto aplikace jsou dostupné pro Android, Windows Phone a Apple. Cokoliv děláte, mobil vás upozorní a máte po starostech.

Kdy máte dostatek tekutin?

Muži by měli denně vypít kolem 2,8 litru vody a ženy tak do dvou litrů. Objem tekutin závisí na tom, jak jste na tom s aktivitami a jakou stavbu těla máte. Dost pijete tehdy, pokud je vaše moč světle žlutá a zapáchá jen minimálně. Čím je tmavší, tím méně vody vaše tělo má a nemůže normálně pracovat. Dostatek tekutin kromě barvy moči poznáte i podle toho, že začnete častěji chodit “na malou” potřebu (cca každou hodinu a půl).

I pokožka má žízeň!

Ano, žízeň cítí i vaše pokožka, která je v zimě suchá díky vlivu mrazu a studeného větru, v létě působením slunce a veder. Starat se je třeba nejen o suchý typ pleti, ale také o mastnou pleť, normální i smíšenou. Všechny typy pleti potřebují hydrataci, opalovací krémy, tělové olejíčky a různé noční krémy na regeneraci po celém dni.