Jak rozdělovat poštu v emailové schránce?

Dostáváte do emailové schránky stovky emailů a nestíháte je číst? Reklama, spam, obchodní i osobní korespondence … Na jednoho člověka je toho někdy příliš. Co dělat, aby vám důležité emaily neunikly, a abyste se těm nejméně důležitým nemuseli věnovat? Jak rozdělovat poštu v emailové schránce se dočtete v tomto článku.




Návod, jak rozdělovat poštu v emailové schránce

Využívejte například Outlook Express

Nespoléhejte se na emailové schránky, které jsou poskytovány zdarma. Google, Seznam, Centrum … Ani jedna zmíněná internetová společnost vám nezaručí, že o své důležité emaily nepřijdete. To dnes dobře vědí desítky tisíc uživatelů, kteří ze dne na den přišli o veškerou poštu v emailové schránce při různých výpadcích.

Je třeba emaily zálohovat. Využijte k tomu program například Outlook Express, který bude vaši emailovou schránku pravidelně sledovat a novou poštu stahovat do počítače.

Jak pro podatelny

První možností, jak třídit poštu, je dvousložkově určit druh pošty. Do každé tematické složky vám bude přicházet konkrétní druh emailů.

Další možností je selekce podle určitých klíčových slov – například název emailu či jeho text obsahuje určitá klíčová slova, pak se zařadí do konkrétní složky. Stejně tak můžete třídit podle odesílatele. Jak na to?

1. Otevřete si program Outlook Express. Ikonku najdete obvykle v nabídce Start, potom Programy, Outlook Express (či jiný klient).

2. Vytvořte si novou složku. Klikněte na Soubor, pak Složka, a později Nová složka, kterou pojmenujte.

3. Nyní je potřeba nastavit filtr. V sekci Nástroje nastavte filtr – přidejte nové pravidlo pro příchozí poštu.




Pokud chcete konkrétní typ pošty přesouvat do určité složky, vyberte tuto variantu.

Zavedli jste si nové pravidlo – například přesun konkrétní pošty do konkrétní složky.

Co s nepotřebnou poštou v emailové schránce

Podobně si můžete nastavit i přesun zbytečné pošty. Častokrát se nám totiž stane, že na nějaké internetové stránce zaškrtneme, že chceme přijímat reklamu do emailové schránky. Od několika takových serverů denně vám mohou přicházet i desítky takových emailů, které i tak nikdy nečtete.

Nastavte si přesun takovéto pošty přímo do Koše , ideální by bylo samozřejmě zrušení zasílání přímo od zdrojového serveru.