Jak postupovat při zaslání peněz na nesprávný účet?

Nikdo z nás bohužel není neomylný, a tak se i vám může stát, že se kvůli nepozornosti při zadávání příkazu k úhradě na počítači spletete a zadáte do příkazu  nesprávné číslo účtu, na který má banka provést platbu. Když na to přijdete, zřejmě se vám orosí čelo hrůzou, ale nebojte se, peníze nemusí být nenávratně ztraceny, jak vás možná v první chvíli napadne. Přečtěte si návod, jak postupovat při zaslání peněz na nesprávný účet.




Pokud jste poslali peníze na nesprávný účet, tak:

Stornujte platbu

Pokud na chybu přijdete ještě před splatností příkazu, stačí ihned kontaktovat vaši banku a požádat ji o zrušení chybné platby. Storno platby je u většiny zdejších bank možné jeden den před splatností.

Některé banky provedou storno platby před splatností příkazu zdarma, jiné mají tuto službu zpoplatněnou.

V každém případě kontaktujte vaši banku

Pokud svou chybu odhalíte až v den splatnosti, pravděpodobně už je na provedení storna příslušné platby pozdě, ale rozhodně nic nezkazíte tím, když svou banku také ihned zkontaktujete.

Nejlepší varianta při chybném zadání platby je tehdy, když platba již proběhla, ale byl zadán neexistující účet. V tomto případě se chybná platba vrátí během pár dní automaticky zpět na váš účet.

I ten nejsložitější případ se ještě dá řešit

Nejsložitější řešení vás čeká v případě, že platba už proběhla na chybný, ale existující účet. Pokud budete mít štěstí na poctivého jedince, pošle vám peníze obratem zpět sám od sebe.




Pokud tak neučiní, v tom případě musíte zajít do své banky, kde vyplníte příslušný formulář žádosti o navrácení. Vaše banka pak tuto žádost předá bance, která spravuje bankovní účet neoprávněného příjemce vaší platby, a ta ho předá skutečnému příjemci.

Nemějte strach, vaše peníze jsou chráněny zákonem

Banka v tomto případě vystupuje pouze jako zprostředkovatel, proto pokud jste poslali peníze na nesprávný účet a pokud příjemce nereaguje na vaši žádost, musíte se pokusit kontaktovat ho přímo, přičemž banka vám musí na vaši žádost poskytnout jeho identifikační údaje.

Pokud nadále příjemce nereaguje na vaše požadavky na vrácení peněz, budete muset k soudu podat žalobu o vydání bezdůvodného obohacení.