Pamatujte si: Hubnutí je maratón, ne sprint. Půst na ovocných šťávách, dieta s nízkým množstvím sacharidů – jestliže bojuje se svou váhou, lze stále hledáte novou dietu, která zázrakem vše usnadní. Pokud však chcete zůstat štíhlý / štíhlá a zdravý / zdravá, obvykle se musíte ujmout na trvalou změnu životního stylu, ne následovat nejnovější trendy ve stravování. Přečtěte si seznam zlozvyků, se kterými potřebujete skoncovat, abyste konečně viděli trvalé výsledky.

1. Úplné vyhýbání se určitým jídlům

Každý má své oblíbené nezdravé jídlo nebo výrobek, které nedokážete přestat jíst jakmile začnete s hubnutím. Vyškrtnout ho ale z Vašeho nákupního seznamu zcela ho udělá ještě lákavějším. Snažte se nevynechávat žádné potraviny ze svého jídelníčku úplně, protože se stanou atraktivnější, když si je zakážete. Dopřejte si Vaše oblíbené jídlo ale s mírou. Je pravda, že znáte sami sebe. Pokud jste si jisti, že pokud máte ve spíži krabici sušenek, tak je sníte všechny, pořiďte si pouze jednu. A když ji jíte, buďte všímaví. Pomalu si vychutnejte každý aspekt její chuti, konzistence a aroma, abyste byli opravdu spokojeni, říkají odborníci na hubnutí.

2. Nedostatek spánku

Pokud jste se někdy cítili za Vašim pracovním stolem rozespalí a prakticky vdechli celý croissant aniž abyste věnovali pozornost tomu, co děláte, víte, že Váš spánek ovlivňuje Vaše stravovací návyky a možnosti hubnutí. Nedostatek spánku je viník číslo jedna, který může rozhodit Váš pocit hladu, říkají odborníci. Dobrá zpráva? Tohoto zlozvyku je nejpříjemnější se zbavit a výhody dostatečného množství spánku mohou ovlivnit všechny části Vašeho života.

3. Nárazové diety

Na příští víkend jdete na svatbu a víte, že pokud budete jíst jen tvaroh, lehce shodíte 2,5kg. Nebo všichni ve Vaší kanceláři hubnou a zkoušejí očistu pomocí ovocných šťáv a Vy máte pocit, že nezapadají do kolektivu pokud nezúčastníte. Odolejte tomuto nutkání. Přísné diety jsou nezdravé, ale je tu toho víc, než jen toto: Ze studií vyplývá, že nárazové diety neúčinkují, ale naopak zpomalí metabolismus a opět přiberete na váze to, co jste shodili, říkají odborníci. Pokud máte hlady závratě, rozhodně to není dlouhodobé řešení.

4. Nárazové pití

Opít se a pak si dát pizzu může být chování, které je spojováno s životním stylem vysokoškoláků, ale to neznamená, že jste s ním skončili ve věku 22 let. Alkohol snižuje zábrany a tím zvyšuje bezduché jedení. Pokud to chcete omezit, nepijte na lačný žaludek, nespěchejte a mějte v chladničce zdravější občerstvení, když se vrátíte domů a nevíte se krotit.

5. Vynechávání jídel

Vypadá to jako jednoduchá matematika, však? Pokud vynecháte oběd a normálně sníte večeři, přijali jste mnohem méně kalorií a dokážete účinně hubnout. Ale takhle to nefunguje. Váš hormon hladu – ghrelin, a hormon sytosti leptin pracují nejlépe, když jíte každé čtyři hodiny, tvrdí odborníci. Pokud tomu tak není, dojde k zmatku, což může způsobit přejídání později. Zkuste si jídla naplánovat dopředu, a to zejména v dny, kdy víte, že budete velmi zaneprázdněni a může být pravděpodobné, že jídlo vynecháte.

6. Konzumace potravin bez tuku

Je to trochu o pozůstatek z 90. let, ale v kuchyni stále můžete mít sýr, máslo a sušenky s nízkým obsahem tuku. Pamatujte si, že tuk není špatný. Tuk potřebujeme na to, abychom byli a cítili se sytí. Odstranění tuku z potravy způsobí, že budeme mít chuť jíst a později se přejeme. Hubnutí se tedy nekoná. Konzumace určitých potravin bez obsahu tuku může dokonce způsobit, že přijmete méně živin. Odstranění tuku z potravin jako jsou mléčné výrobky brání vstřebávání důležitých vitamínů rozpustných v tucích jako je vitamin A a D a také vápník.